dimecres, 23 de gener del 2008

Notícies sense comentar – 3

e-notícies – Dimecres, 23 de gener de 2008
SOBRE LA IMMERSIÓ LINGüÍSTICA

Enxampen la candidata del PPC amb una mentida
La cap de llista del PP, Dolors Nadal
va afirmar dilluns passat en declaracions a a Catalunya Ràdio que “el fracàs escolar d’una criatura castellanoparlant escolaritzada en català dobla la d’una de catalanoparlant escolaritzada en català" segons indicava, va assegurar, el darrer Informe Pisa. Nadal, tanmateix, no va poder demostrar-ho dimarts passat durant la seva intervenció al programa de TVE a Catalunya 59 segons. El redactor en cap d'El Periódico, Josep Maria Ureta, amb l'informe PISA a la mà, la va acusar d'inventar-se les dades. "En lloc es dóna aquesta xifra. A l'Informe PISA, que només avalua coneixements, s'ha fet en el cas de Catalunya amb un 37% d'alumnat que parla català i un 59% que parla castellà, o sigui, la majoria des avaluats eren castellanoparlants a casa seva. I hi ha sorpresa, miri, en comprensió de textos el nivell a Catalunya és 477, baix, però és bastant superior a l'espanyol. Digui'm d'on va treure les dades que va donar a la ràdio, si us plau", va insistir el periodista.
Nadal no va poder concretar i va contestar que "el més remarcable de l'educació a Catalunya és que estem a la cua d'Espanya i d'Europa, en els estudis que s'han fet respecte a com surten els joves del sistema educatiu, el fracàs escolar de les criatures castellanes que tenen com a llengua vehicular la llengua catalana dobla el que tenen les criatures catalanes que estan escolaritzades tenint com a llengua vehicular la llengua catalana". Ureta li va retreure, com després van fer la resta de periodistes presents, que "encara no m'ha dit d'on va treure les dades". La candidata del PP per Barcelona es va limitar a dir que "ja els hi faré arribar", però en cap moment va poder aclarir d'on van sortir les seves xifres.Veure vídeo:
"D'on va treure les dades?"

http://www.e-noticies.com/actualitat/enxampen-la-candidata-del-ppc-amb-una-mentida-34172.html