tag:blogger.com,1999:blog-616770265832026668.post7528984527086051867..comments2023-06-10T10:43:25.451+02:00Comments on L'Ignorant Mig-ocre: 91 – Cobdícia o les divagacions d’un ignorant (02)L'Ignorant Mig-Ocrehttp://www.blogger.com/profile/14418387787370102036noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-616770265832026668.post-11284566313073824822008-11-30T23:24:00.000+01:002008-11-30T23:24:00.000+01:00Joan: perdona el retard, però estic amb la grip.Ta...Joan: perdona el retard, però estic amb la grip.<BR/>Tard o d’hora sortirà l’oportunitat per fer el cafè.<BR/>També és cert el que dius que les esquerres no han governat mai. En realitat només han governat partits d’esquerres que no actuen com un partit d’esquerra.<BR/>Salutacions.L'Ignorant Mig-Ocrehttps://www.blogger.com/profile/14418387787370102036noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-616770265832026668.post-60830006906018357422008-11-27T02:01:00.000+01:002008-11-27T02:01:00.000+01:00Encantat de prendre un café amb tu quan vulguis.Pe...Encantat de prendre un café amb tu quan vulguis.<BR/>Però les esquerres no han governat mai, ni a Catalunya ni a Espanya ni a Europa.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-616770265832026668.post-82725308776189199612008-11-26T01:03:00.000+01:002008-11-26T01:03:00.000+01:00Hola Manel.Abans de res, donar-te les gràcies pels...Hola Manel.<BR/>Abans de res, donar-te les gràcies pels teus comentaris, ja que sempre aprenc alguna cosa, però crec que puc fer certs matisos, sobre les teves paraules.<BR/>No crec que sigui cert que la NISSAN va venir a Catalunya, per les mateixes raons que ara vol marxar a Tanger. La diferència és que no va marxar d’enlloc, sinó que va comprar “Motor Ibérica” (recordes els camions “Ebro” i “Avia”) En canvi, ara el que ha fet, es construir una fàbrica totalment nova a Tanger (sinó ho tinc malentès) NISSAN no va deixar de fabricar res, sinó que va afegir al seu “catàleg” els productes de la marca que va comprar. Amb el temps, va decidir deixar de fabricar camions a Barcelona, i fabricar-los només a Àvila, i alguna part dels mateixos a Cantàbria, fàbriques que ja existien, i va començar a fabricar turismes a Barcelona. La diferència és substancial. No va substituir res, sinó que va créixer i va obrir un mercat, que és el que jo demano que faci a Tanger. El que fa ara és substituir una fàbrica per un altre. NISSAN no creix ni obre mercat, només es trasllada, esperant tenir mes beneficis dels que té actualment a Barcelona. Cobdícia? La crisi que originarà la multinacional japonesa, no només a Catalunya, sinó a Espanya, farà que el seu mercat espanyol, quedi debilitat. A canvi de què? A canvi d’obrir el mercat Marroquí? Realment espera NISSAN que els marroquins es comprin els Pathfinder? Que valen més de 30.000 euros!!!! Deu haver fet càlculs, i deu pensar que tot i baixar la seva quota de mercat a Espanya, acabarà guanyant més, venent menys.<BR/>NISSAN marxa pels costos laborals i poca cosa més. La fàbrica de Barcelona, és de les més productives d’Europa. NISSAN al Marroc, no aconseguirà ni més productivitat, ni millor logística, ni més eficàcia, ni una automatització que podria aconseguir aquí, fent les inversions que a fet allà.<BR/>Les marques alemanyes no marxen d’Alemanya, perquè saben que si ho fan, provocaran tal catàstrofe econòmica, que fabricaran més barat, però ningú els hi podrà comprar els seus cotxes. Si no marxen, és precisament, pel que deia al meu escrit. Es queden, per poder fer circular els diners, dins del seu mercat principal.<BR/>M’ha agradat la teva frase, sobre lo de ser els “putus amos”. Aquí et dong tota la raó. Però això és el que ens passa per voler ser espanyols. Si no ho fóssim, potser tindríem els mateixos problemes, però de moment, ho som, i hi ha un clar culpable. L’estat espanyol, no ens deixa créixer, ni ens deixa fer res. I per tant, no som ni els “putus amos” de nosaltres mateixos.<BR/>Sobre el tema dels preus, no sé on compres, però jo no penso el mateix (i la meva butxaca, tampoc) l’altre dia, vaig comprar un pa de pagès de mig, i quatre tomàquets d’amanida. Eren grossos, però eren quatre. Preu total: 6 euros. El dilluns la meva dona em va comprar 5 parells de mitjons al mercat de Blanes. Preu: 20 euros.<BR/>EL fet de fabricar en països “emergents”, no ha abaratit res o molt poc. Només ha servit per aconseguir més beneficis. Cobdícia?<BR/>No puc estar d’acord amb tu, quan dius que mestres l’habitatge i el petroli han pujat, altres productes han baixat. En cap cas, ha baixat cap producte de primera necessitat. En tot cas, han baixat, articles de caràcter tecnològic, però aquests són un luxe.<BR/>Trobo exagerat lo dels pantalons apedaçats, o lo de les sabates que tenen gana. I lo de les vacances, ja fa anys, que la gent cada cop marxa menys de vacances. Jo fa anys que no hi vaig, i amb sort són vacances d’una setmana. El meu pare, que era representant, o el meu oncle que era cambrer, i que només treballaven ells, (ni la meva mare ni la meva tia) marxàvem de vacances cada anys tot un mes, dins dels PPCC, però d’hotel. Això ara treballant les dues persones de la parella, si tenen fills, pel molts, és inviable. Per altre banda, només faltaria que el nivell de vida d’ara no fos millor que el de fa 30 o 35 anys. El que jo qüestiono, és que el nivell de vida d’ara, crec que és pitjor que el de fa 10 o 15 anys. No ens hem de deixar enganyar per certs malabaristes comercials, i si hem de tenir en compte, que aquest últims anys, la gent vivia per sobre del seu nivell, gràcies als crèdits. Des de fa 10 anys, vivim de prestat, de la especulació, i de bombolles financeres, que finalment han petat (com no podia ser d’un altre manera) Vivíem en fals.<BR/>Sobre el tema que garantir els drets dels treballadors, és un cau de corrupció, aquesta ja existeix sense que aquests drets estiguin garantits. Per tant no hi ha res a perdre en aquest sentit. I no puc estar d’acord amb lo de la marca pels productes que respectin els drets dels treballadors/res. Sortirien més cars, i la cobdícia humana, faria que aquesta marca, fracassés, i per tant no aconseguiríem l’objectiu de millorar les condicions de vida dels pobles subdesenvolupats.<BR/>Salutacions, i gràcies pel temps dedicat. Un veritable plaer. Estic desitjant que vinguis per fer un cafè. J<BR/><BR/>Hola Joan.<BR/>M’afalaga que t’hagi agradat la idea. No és meva.<BR/>Tens raó en que el primer de tot és la voluntat política de fer les coses. És per això que deia que els governs occidentals, han de posar el que han de posar a sobre la taula. Ja entenc que les dretes no ho facin, però és que les esquerres tampoc estan molt per la feina.<BR/>Salutacions. Amb tu també m’agradaria prendre un cafè algun dia.L'Ignorant Mig-Ocrehttps://www.blogger.com/profile/14418387787370102036noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-616770265832026668.post-92140887526921457742008-11-25T19:13:00.000+01:002008-11-25T19:13:00.000+01:00No em sembla mala idea això de que els productes d...No em sembla mala idea això de que els productes de importacó portessin un certificat de garantia de respecte dels drets humans.<BR/>I segur que hi ha moltes altres solucions.<BR/>Però el que compta és la voluntat política. I la voluntat política de les dretes que governen el món està al costat dels interessos del capital.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-616770265832026668.post-25355026920064845822008-11-25T11:17:00.000+01:002008-11-25T11:17:00.000+01:00Anàlisi ben intencionat, però poc rigorós i amb er...Anàlisi ben intencionat, però poc rigorós i amb errades de plantajament que et fan diagnosticar malament.<BR/>Seria molt llarg intentar-t'ho explicar a on fas plantejaments que no són vàlids o esbiaixats.<BR/>Per a tall d’exemple, la Nissan va venir a Catalunya justament pels mateixos motius que ara marxa a Tanger. Per venir a casa nostra, segur que va que tenir que tancar alguna factoria en un altre lloc, possiblement a Japó o va decidir no implementar-la a Alemanya o França quan possiblement els cotxes que fabricava eren per aquests països més que per Catalunya.<BR/>Altre exemple, si l’IPC no ha pujat més, que ha pujat molt, és gràcies a què molts productes venen dels països subdesenvolupats amb un preu molt baix. Per exemple, si vas al supermercat trobaràs preus de certs productes, a un preu quasi igual que fa 10 anys, també si compres sabates, mitjons, samarretes i pantalons que no siguin de marca reconeguda i de l’última moda, els preus son també quasi igual que fa 10 anys?. Quan haurien de ser al menys entre un 40% i un 50% més cars.<BR/>L’increment increïble del preu de l’habitatge i del preu del petroli ha estat amortitzat pel decrement del preu de certs productes, tot gracies als països subdesenvolupats.<BR/>Per tant si talles o limites aquesta entrada d’aquestos productes, a les hores els treballadors tindrien una capacitat adquisitiva com la que tenien els nostres pares o avis. El pantaló amb pedaços heretats del teu germà, unes sabates que tenien gana molt de temps i només s’anava de vacances un cop a la vida, per la lluna de mel.<BR/> <BR/>Per tant estic d’acord amb el que diu que s’hauria d’etiquetar els productes que garanteixen que s’han fet en unes condicions mínimes pels treballadors, però compte, que això sempre és un cau de corrupcions i sobretot pot deixar a la misèria absoluta milions de persones del tercer mon. El que s’ha de fer, i que ja es fa amb els productes BIO, és crear la marca semblant pels drets dels treballadors a origen, però ha de ser voluntari pel qui compra.<BR/><BR/>Per últim, la Nissan no marxa només pels costs dels salaris, marxa perquè la productivitat no és la que hauria de ser per compensar els salaris més baixos de Marroc. A Alemanya a on els costós salarials son entre un 40% i 50% més cars que a Catalunya, tenen totes les fabriques de cotxes alemanys i de l’Opel. És cert que l’Opel té problemes i haurà de tancar alguna de les 5 plantes que té repartides per tota Alemanya, però cap problema, l’Audi, la Mercedes, VW, Prosche, BMV, MAN..etc, tenen entre totes 20 plantes com la Nissan!. Que tanca un parell, no passa res, en canvi a nosaltres ens tanquen la Seat i la Nissan i que ens queda?. Res.<BR/>Els cost salarial, és una variable , important, però no determinant de la productivitat. És molt més important la logística, l’eficàcia, l’automatització, i sobretot ser els putos amos. Això darrer ho hem perdut, per això només si som els més eficaços , amb les millors infraestructures que garanteixin una excel•lent logística (port, aeroports, autopistes, 4 cinturó..etc) i sobretot uns treballadors qualificats i motivats, podrem ser competitius malgrat mantenir uns salaris 20 o 30% mes elevats que a Marroc. Però com que no sol els putus amos, mai podrem arribar a cobrar el mateix que un alemany.<BR/><BR/>Salut i bones festes<BR/>Manel des de KalrsruheAnonymousnoreply@blogger.com